HIIT High intensive interval trainingen zijn korte, intensieve en zeer effectieve trainingen

Je creeërt meer spiermassa met deze trainingen. Spieren spelen een zeer belangrijke rol in de stofwisseling. Hoe meer spiermassa hoe meer vetverbranding.
je ontwikkelt sneller conditie & uithoudingsvermogen en valt effectiever af dan met cardiotraining en efficiënter spieren ontwikkelt dan met krachttraining.

Nog een reden dat deze HIIT zo effectief is, is dat je extra calorieën verbrandt lang na de beeïndiging van de training.

Door deze korte intensieve workouts train je zowel je spieruithoudingsvermogen (kracht, explosiviteit) als je conditie op hetzelfde moment. Je bouwt spiermassa terwijl je je metabolisme een enorme boost geeft. Ook na je workout!
Je blijft een paar uur na de training vet verbranden, zonder iets te doen!


Met behulp van "eigen lichaamsgewicht oefeningen" kunnen veel spieren tegelijkertijd aangesproken worden.
Je kan zeer goede resultaten verkrijgen met maar een kleine investering in tijd.
Deze workouts zijn dus zeer efficiënt en kunnen altijd en overal gedaan worden zonder gebruik van ingewikkelde en dure fitness apparatuur.


dus:

- Neemt heel weinig tijd in beslag en kan zowel thuis als heerlijk in de buitenlucht !!
- De calorieën die je verbrandt staat gelijk aan een uur lopen.
- Zelfs na de training blijft je lichaam vet verbranden!
- Je ziet en "voelt" al snel resultaat, en hierdoor blijf je volhouden


HIIT training gaat om de INTENSITEIT en niet DE DUUR VAN DE TRAINING!